Het opbouwframe wordt door handmatig TIG-lassen gefabriceerd. Deze las methode is de enige methode waarbij een smeltbad met zeer hoge temperatuur wordt gebruikt waardoor een zeer hoogwaardige las kan worden gemaakt.
Bij deze methode behoudt het aluminium zijn zuiverste samenstelling (wat betreft sterkte en toevoegingen) en dringt de warmte het snelst en meest doelgericht in de lasverbinding. Deze methode wordt bijvoorbeeld ook toegepast in de vliegtuigindustrie en in de productie van de duurste merken aluminium racemotoren en subframes van raceauto’s.
Wanneer het optimale smeltbad voor een las is behaald, wordt handmatig de lasdraad druppelsgewijs toegevoegd om tot de meest sterke, mooie en zuivere lasverbinding te komen.
Door deze methode is het laswerk van onze ASC rolsteigers van zeer hoge kwaliteit en geeft ASC hier maar liefst 5 jaar garantie op!
De opbouwframes hebben een unieke verbindingspen (de EURO Pen). Door deze zelfborgende verbindingspen kan de steiger maar op één manier worden opgebouwd. Dat betekent: optimale veiligheid en in zeer korte tijd te (de)monteren. Alle verbindingen zijn handmatig (TIG) gelast.